BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

lördag 25 juni 2011

Midsommar

Hade ni en trevlig midsommar?
Här var den lugn och trevlig.
Drömde mig bort lite till en varm sommardag för många år sen... till dansen på festplatsen. Alla tjejer i vackra klänningar, blommor i håret och män uppklädda i hopp om att få dansa nära med någon av dessa sommarvackra kvinnor...
Om hur drinkarna porlade och ölen sänktes till tonerna av musiken.
Om hur vi dansade nära, hur han lät sin hand glida upp längs mitt lår... hur han andades tungt mot min hals och viskade i mitt öra hur han ville ha mig...
Hur hans starka armar förde mig i dansen, hur han kysste mig på pannan emellanåt... hans faderliga sätt fick mig rörd och det faktum att han ville ha mig kändes fel och förbjudet lockande...

Tankarna går tillbaka till hur han satte mig i sitt knä vid bordet, hur handen vilade på mitt lår och hur de i vårt sällskap tisslade o tasslade bakom vår rygg.
Jag alldeles för ung, han alldeles för gammal... vi alldeles för kära...
Hur han höll mig hårt om min späda kropp medan natten blev allt kyligare...hur han drog mig närmre bland buskarna, tryckte sin kropp mot min, lät sin hand söka sig in under klänningen, kupade mina bröst...
Hur jag längtade efter att känna honom i mig och försökte få honom att öppna upp men han bara log mot mig...
Hur han tog min hand när vi lämnade festplatsen medan solen gick upp, hur liten jag kände mig i hans hand, hur förväntansfullt pirrig jag var inför fortsättningen...
Hur sommaren omfamnade oss i morgonsolen medan mitt hjärta slog volter....

4 kommentarer:

Linda sa...

jo då en mycket trevlig midsommarafton, god mat, gott vin, och en liten snapps till sillen, mycket prat om allt möjligt och till sist en skön natt trots att vi bara var två....förstår inte varför jag lägntar så efter att få vara med en tjej....

druvan sa...

Låter som baladen av Cornelis Wreeswijk, Fredrik åkare och söta fröken Lind.
Underbar låt!

Linda sa...

ja när du säger det på det sättet så låter det faktiskt så....

Anonym sa...

Mmm, en ung flicka i en mogen mans händer. Oskyldighet och beräknande erfarenhet, drömmar som slår in på ett sätt hon aldrig kunnat drömma om ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...