BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

onsdag 13 april 2011

Dag 27 - polyamori, eller öppna förhållanden

Polyamori är utövandet, önskan om eller förmågan till flera samtidiga kärleksrelationer, med samtycke från alla inblandade. Polyamori skiljer sig från polygami, som är giftermål mellan flera parter.

Drömmen är väl att hitta en person, man eller kvinna som uppfyller alla de önskningar man har på livet, på kärleken, på sex och fantasier. Men realistiskt sett kan det verka svårt.
Många är de som då valt polyamori, dvs ha ett förhållande med flera...
Personligen hade jag aldrig klarat det då jag kan bli svartsjuk när det väl är känslor inblandade. Tror jag...
Men däremot ett öppet förhållande. Dvs leva med en person men ha och ge varann rätten att träffa andra för sex.
OM inte allt man vill ha redan finns i förhållandet, eller man vill skaffa sig fantasier och erfarenheter att njuta av tillsammans sen, då är väl ett öppet förhållande perfekt.
Jag önskar jag fick ;) önskar han ville...

Drömmen är en man som anser det ok att jag har en relation med en kvinna vid sidan av. Accepterar att hon kan ge mig en del han inte kan och låter oss träffas och njuta av varandra...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja tack.

/Din bland neonljus och vibbrationer ;)

/T sa...

Hoppas verkligen att du en dag kan få ha det så....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...