BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

onsdag 20 april 2011

Mmmm...

Somnade tidigt igår och sovit gott... vaknade med sms/mms från my girl som fick mitt hjärta (och andra delar av mig) att slå volter.... w o w :D
Hade gett en hel del för att få vara där... ;)

Och så underbart meddelande från han som kallar mig sin princess ;) han som är glad att jag finns, utan sexuella baktankar ;) (nästan? ha ha)
Och så kom min lilla prins och kröp ner med mamma... en sovvarm liten kropp mot min får hjärtat att svämma över... jag visar mina barn så mycket kärlek jag kan så hoppas jag dom inte ska bli så emotionellt handikappade som min sambo är när dom växer upp :P
Visar mina söner att känslor och tårar är helt ok vare sig man är kille eller tjej, oavsett ålder, att könsnormer och stereotyper är samhällets sätt att få kategorisera människor för kontroll och fördömande, men att dom är perfektion nog för att stå utanför alla normer... skapa sina egna...

Visar mina döttrar att man som tjej inte behöver vara liten och svag och be om ursäkt innan man tar plats. Att man väljer själv vad kvinnligt är och att det inte är förminskande att vilja vara liten och svag i en mans armar ibland. Det kvinnligt jämställda ligger i medvetenheten att man får välja...
Visar att man kan välja själv hur man vill bli behandlad och att man själv sätter normen för den du vill vara. Få dem att inse värdet av sig själv och att värdet faktiskt inte minskar för att man tycker om mycket sex :P Att kvinnor kämpar för jämställdhet och respekt innebär inte att man inte får vara undergiven och slav i sängen om man vill. Vi äger våra egna val... underbart och det ska mina döttrar alltid ha med sig.

Så här sitter jag, strax efter sex på morgonen, i linne, trosor och overkneestrumpor, ingen vårvärme i sikte här än...brrr, med tända ljus på bordet och en stor kopp te, funderar över livets svängningar, önskar mig en snabbis innan jobbet och någon som kysser mig fjäderlätt på halsen...
Och känner mig.... glad, förväntansfull och hoppfull....
Godmorgon på er....


2 kommentarer:

/T sa...

Du är min hjälte.

Fröken sa...

Hi hi tack :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...