BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

lördag 26 mars 2011

Explosion

Plötsligt briserar en bomb som legat länge och bara lurat på oss... ett oundvikligt bråk, olika viljor, olika känslor, ett jävla humör... så plötsligt exploderar det och lugnet är ett minne blott...

Höga röster, arga ord, hårda blickar, välriktade pikar... vill såra, vill se den andre svag...
Min kropp reagerar med att bli arg, riktigt hysteriskt arg... jag kan bli mer ledsen av sådant här men denna gång skriker min kropp att det måste få explodera, vill inte vara svag, vill inte bli sårad.... och ilskan är ett faktum...

Med blossande kinder och rusande puls försöker jag att inte såra, inte göra det värre, bara låta ilskan rusa runt i mig och sen lägga sig...
Händerna darrar när jag försöker skriva, käkarna är spända och jag skulle vilja skrika...fokuserar på annat för att inte se honom, hans provocerande uppenbarelse och allt han kastar mot mitt håll...

Men förnuftiga vuxna, förebilder och mogna ska inte skrika, ska inte såra, ska inte vara så här arga på gränsen till vanvett....så andas, andas....

Längtar efter en hård famn som tar tag i mig, håller hårt och länge, tills käkarna slappnar av och andningen lägger sig... en famn vars hjärta slår nära mitt och hjälper mitt att hitta takten igen...
En famn som håller kvar när jag försöker ta mig loss, som håller mitt huvud stilla, kysser mig trots min motvilja...
Längtar efter starka armar som tar mig till sängen, får mig att lägga mig, ligga kvar, känna ilskan pulsera ännu... fasta händer som smeker mig med målinriktade tag, försöker få min kropp att slappna av, släppa taget om känslan...
En kropp som med all sin tyngd och vilja tar min...lika hårt och brutalt som ilskan stormar i mig. ger mig njutning som när den läger sig sköljer bort varenda annan känsla och så snart adrenalinet lagt sig är all ilska borta...
Andetagen blir lugnare och hjärtat saktar in... en tomhet växer i bröstet och tårarna bränner bakom ögonlocken... då kryper du nära igen och håller mig, inga ord, inga fördömanden, bara håller mig stadigt, visar mig att du står kvar trots explosionen... att mitt humör inte skrämmer, att mina känslor är ok...att du aldrig skulle såra, aldrig vill se mig svag...


1 kommentarer:

Anonym sa...

J<3 jag?!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...